کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کاردرمانی جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان در مشهد-کمالی فر ۰۹۳۳۱۶۱۳۶۷۹
کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کاردرمانی جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان در مشهد-کمالی فر ۰۹۳۳۱۶۱۳۶۷۹

کاردرمانی بیماریهای عصبی عضلانی بزرگسالان در مشهد

بیماریهای عصبی عضلانی به دو دسته تقسیم می شود و  شامل موارد زیر است

ضایعات اعصاب مرکزی: (نورون های مغز و نخاع)

سکته مغزی (CVA)

ام اس MS یا مالتیپل اسکلروزیس

ضایعات نخاعی (SCI)

تروما یا آسیب مغزی (TBI)

اختلالات مخچه ای یا آتاکسی

بیماری ویلسون Wilson

پارکینسون

مغز و نخاع پس از آسیب ترمیم نمی شود اما بافت مغز و نخاع دارای خاصیت نوروپلاستی سیتی یا انعطاف پذیری عصبی است. پس در نتیجه بازآموزی حرکتی و آموزش الگوهای حرکتی بوسیله تکنیک های کاردرمانی  تاثیر بسزایی در بهبودی بیمار پس از ضایعه دارد. بررسی مطالعات نشان می دهد تقویـت نوروپلاستیسـتی مغـز فرآینـد یـادگیری فعالیتهـای حرکتـی و بهبـودی را تسهیل میبخشد و برای بازتوانی افراد دچار سکته مغزی میتوان بـر روی سـینرژیهای عضـلاتی کـه الگـوی فعالیـت آنها پس از سکته  دچار تغییر شده است تمرکز کرد. انعطاف پذیری عصبی یعنی تشکیل راه های ارتباطی بین نورونی جدید (بوسیله رشد آکسون و دندریت ها) برای جبران وظایف قسمت های آسیب دیده. امیدوارم منظورم را توانسته باشم منتقل کنم.

و اما...

ضایعات اعصاب  محیطی: (نورون های خارج از مغز و نخاع)

گیلن باره Guillain Barre

میاستنی گراویس (Myasthenia gravis (MG 

ای ال اس ALS)  amyotrophic lateral sclerosi)

میوپاتی ها و نوروپاتی ها

سیستم اعصاب محیطی از 43 جفت عصب تشکیل شده است که وظیه آنها ارتباط بین مغز و نخاع با اندامها،عضلات  و سایر ارگانهای داخلی بدن است. هرگاه یک یا چند عصب محیطی دچار آسیب شود عملکرد حرکتی اندامها و همچنین احساس و هماهنگی حرکتی دچار اختلال میشود. تمرینات کاردرمانی موجب بازتوانی و بازآموزی حسی شده و از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند و همچنین موجب بهبود عملکرد حرکتی می شود. علامت بارز و مشترک در تمامی بیماریهای اعصاب محیطی آتروفی یا همان تحلیل و کوچک شدن عضلات است و غالبا پیشرونده می باشد. دقت کنید وجه تمایز نسبت به ضایعات اعصاب مرکزی همین مورد است.

حال کاردرمانی چه نقشی در بهبودی بیماریهای اعصاب دارد:

اساسی ترین مشکل این دسته از بیماران اختلال در فعالیت های روزمره زندگی یا Activity Daily Living است. تیم کاردرمانگران ما در مشهد با معاینه و ارزیابی دقیق ناتوانی های بیمار، برنامه درمانی مناسب برای بیمار طرح ریزی میکنند و بهبودی توانایی های از دست رفته را به حداکثر میرسانند.

اکنون برای اولین بار کلینیک تخصصی کاردرمانی بزرگسالان در مشهد افتتاح شد. این مجموعه شامل کامل ترین و به روز ترین تجهیزات توانبخشی مخصوص بزرگسالان می باشد. آدرس کلینیک در محدوده بلوار وکیل آباد مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد