کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کاردرمانی جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان در مشهد-کمالی فر ۰۹۳۳۱۶۱۳۶۷۹
کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کلینیک کاردرمانی ققنوس مشهد

کاردرمانی جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان در مشهد-کمالی فر ۰۹۳۳۱۶۱۳۶۷۹

کاردرمانی فلج مغزی در مشهد

فلج مغزی (Cerebral palsy) یا به اختصار Cp یک سندروم یا بیماری به حساب نمی آید بلکه شامل مجموعه ای از عوامل است که موجب آسیب به بافت مغز می شود. مهمترین علامت فلج مغزی ناتوانی حرکتی است که در یک طیف وسیع از خیلی شدید مثل کودکان ایزوله تا خفیف در حدی که افراد عادی قادر به تشخیص محدودیت حرکتی نیستند قرار میگیرد. فلج مغزی ممکن است در سه زمان برای کودک اتفاق بیفتد. ۱-قبل تولد (بر اثر ضربه، استرس مادر، دیابت مادر) ۲-حین زایمان (زایمان سخت، زایمان نوزادان دوقلو، زردی نوزاد، نرسیدن اکسیژن یا آسفیکس نوزاد) ۳-بعد از تولد تا سن دو سالگی ینی زمانی که مغز به سرعت درحال تکامل است (بر اثر هرگونه ضربه به سر که موجب اسیب بافت مغز شود، خونریزی مغزی، اختلالات ژنتیکی، خفگی، تشنج و...)

علائم هشدار دهنده فلج مغزی در تصویر زیر به صورت خلاصه و کامل ذکر شده است. همچنین در تصاویر بعدی انواع فلج مغزی را میتوانید بشناسید

در صورتی که کودک شما هریک از علائم زیر را دارد فورا به فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان مراجعه کنید تا درصورت نیاز اقدامات کاردرمانی برای کودک شروع شود. همچنین میتوانید با مراجعه به کلینیک کاردرمانی ققنوس در مشهد در مورد وضعیت کودک خود آگاه شوید.

لطفا هرگونه تاخیر در حرکات یا مراحل رشدی را به متخصص کاردرمانی یا متخصص اطفال گزارش کنید و هیچوقت حرف اطرافیان را گوش نکنید درغیر این صورت چیزی جز پشیمانی برای والدین حاصل نمیشود. چرا که سن طلایی درمان فلج مغزی زیر دوسال است یعنی زمانی که مغز به سرعت درحال رشد است.


انواع فلج مغزی کودکان:

طبقه بندی دیگری از فلج مغزی (براساس ناحیه آسیب بافت مغز):

اشتباهات پزشکی در حین تولد نوزاد که موجب فلج مغزی کودکان میشود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد